Tuesday, April 20, 2010

Cuaca Sekarang

Minggu ni 18 April 2010, cuaca di Kg. Gusi dan di kampung persekitaran adalah sangat baik. So, jalan pun tidak lah mengerunkan sangat. Yang masalahnya pula bila musimkering, banyak pula habuk di jalan. So, kalau 'truck' atau kenderaan pacuaan 4 roda yang ada air-cond bolehlah guna, jangan kedekut tau.

Kalau nak datang ke sekolah kami buat lawatan yang nak buat lawatan mengejut atau lawatan formal, ngam datang masa kering ni. Jangan pula masuk masa hujan, yerlah jalan tu bukan selamat sangat. Gaung dan parit besar ada di kiri dan kanan jalan. Hutan pulak tu, maybe Harimau pun ada. Kalau tersilap ja drive time jalan licin sure masuk parit or gaung. Bantuan tak dijamin akan sampai dalam masa 30 minit. So, jangan lupa bawa 1st aid kit or CB radio.

Apa yang kami mohon ialah, sekolah kami baru ja beroperasi tahun lepas 2009. Kemudahan dan kelengkapan belum mencukupi, jangan bandingkan sekolah kami dengan sekolah-sekolah lain di bandar atau sekolah-sekolah yang dah lama wujud yang mempunyai pelbagai kemudahan dan kelengkapan. Adil atau tidak? Tidak adilkan, cubalah anda fikir dengan waras!

"Gunakan Kebijaksanaan Anda, Gunakan Hati Nurani Anda"

No comments:

Post a Comment