Wednesday, April 7, 2010

Berita Gempar!!

Sejak kebelakangan ini, cuaca di Kg Gusi adalah tidak menentu. Kadangkala hujan lebat di sebelah petang atau malam. Jika keadaan ini berlaku terutama apabila anda merancang hendak membuat lawatan ke Sekolah Kebangsaan Gusi, maka apa yang perlu anda lakukan ialah jangan panik, jangan takut, jangan risau dan jangan drive kereta yang kecik. Kalau ada kereta extreme 4x4 lagi bagus.

Ini kerana keadaan jalan still lagi tanah merah dan apabila hujan, jalan menjadi sangat licin, nak brek pun payah. Tapi, tabik spring kepada guru-guru SK Gusi kerana sanggup juga masuk walaupun time hujan. Editor dengan Cikgu Shah dan Cik Shida telahpun merasainya iaitu bagaimana memandu semasa jalan licin dan tayar kurang cengkaman. Apabila turun bukit saja, tukar gear Low, masuk gear 1 dan tenang.....tarik nafas....hembus...

Pernah satu ketika truck editor tergelincir masuk parit. Sakit juga bahu terhentak dekat pintu. Syukur, there wasn't anything bad happen to us. And most of the teachers in SK Gusi have experienced driving in the rain, muddy road and the road is not friendly at all.

No comments:

Post a Comment